Kurzy a semináře


  • Termín: 4.11.2025 první část (zaměřená na rozvoj emocí a chování)  
  •              25.11. 2025 druhá část (zaměřená na rozvoj motorických dovedností dítěte)
  • Čas: 14-17.30 hodin. V průběhu krátká pauza na občerstvení, které je zajištěno.
  • Místo konání: Brno, Lidická 20, Edial centrum 3.patro.
  • Cena kurzu: 2.000 Kč za první i druhou část semináře.
  • Maximální počet účastníků: 7
  • Lektorka: Mgr. Zora Pardyová
  • Účastníci obdrží certifikát o účasti na kurzu.

TÉMA - "Primární reflexy a jejich vliv na učení a soustředění"

Kurz je určen pedagogům, sociálním pracovníkům, maminkám, tatínkům  atd., kteří se chtějí dozvědět víc o tom, jak přetrvávající primární reflex a nezralost nervového systému ovlivňují chování, emoční stabilitu, pozornost a schopnost učení u dětí. Účastníci se naučí rozpoznávat signály, které poukazují na neuro-motorickou nezralost (např. úlekové reakce, problémy s rovnováhou, úchopem, přecitlivělost na dotek) a pochopí jejich souvislost s potížemi ve třídě – neklidem, nesoustředěností, impulzivitou či pasivitou. Program propojuje poznatky z oblasti vývojové neurologie, senzorické integrace a Polyvagální teorie se školní praxí a nabízí konkrétní strategie, jak s těmito dětmi ve třídě pracovat.

Obsah školení:

část (4 výukové hodiny)

Vývoj reflexů jako základ bezpečí, emocí a chování

Seznámení s reflexy – vznik, vývoj, integrace a přechod reflexů

Ochranné reflexy

Polyvagální teorie

FPR (reflex strnutí)

Moro reflex (úleková reakce)

Strauss reflex

Úchopové reflexy

Reflexy rukou

Reflexy nohou

Sací a hledací reflex

Jak přetrvávající ochranné a úchopové reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat běžné situace doma i ve třídě.

Příklady z praxe

Prostor pro dotazy

část (4 výukové hodiny)

Vývoj reflexů jako základ hrubé a jemné motoriky

Základní princip fungování hlavového řízení těla

TLR (tonicko-labyrintový reflex)

ATŠR (asymetrický tonicko-šíjový reflex)

STŠR (symetrický tonicko-šíjový reflex)

Přechod k posturální stabilitě a rovnovážným reakcím

Jak neuro-motorická nezralost ovlivňuje motoriku, pozornost, orientaci a seberegulaci:

Potíže s držením těla, psaním, orientací na ploše

Oslabená koordinace oko-ruka

Únava, neklid, neschopnost udržet pozornost

Význam reflexní integrace pro rozvoj školní zralost

Jak přetrvávající šíjové reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat školní dovednosti.

Příklady z praxe

Prostor pro dotazy


Závazná objednávka na seminář

Po odeslání objednávky Vám přijde do 3 pracovních dní faktura.