Kurzy a semináře
- Termín: 4.11.2025 první část (zaměřená na rozvoj emocí a chování)
- 25.11. 2025 druhá část (zaměřená na rozvoj motorických dovedností dítěte)
- Čas: 14-17.30 hodin. V průběhu krátká pauza na občerstvení, které je zajištěno.
- Místo konání: Brno, Lidická 20, Edial centrum 3.patro.
- Cena kurzu: 2.000 Kč za první i druhou část semináře.
- Maximální počet účastníků: 7
- Lektorka: Mgr. Zora Pardyová
- Účastníci obdrží certifikát o účasti na kurzu.
TÉMA - "Primární reflexy a jejich vliv na učení a soustředění"
Kurz je určen pedagogům, sociálním pracovníkům, maminkám, tatínkům atd., kteří se chtějí dozvědět víc o tom, jak přetrvávající primární reflex a nezralost nervového systému ovlivňují chování, emoční stabilitu, pozornost a schopnost učení u dětí. Účastníci se naučí rozpoznávat signály, které poukazují na neuro-motorickou nezralost (např. úlekové reakce, problémy s rovnováhou, úchopem, přecitlivělost na dotek) a pochopí jejich souvislost s potížemi ve třídě – neklidem, nesoustředěností, impulzivitou či pasivitou. Program propojuje poznatky z oblasti vývojové neurologie, senzorické integrace a Polyvagální teorie se školní praxí a nabízí konkrétní strategie, jak s těmito dětmi ve třídě pracovat.
Obsah školení:
část (4 výukové hodiny)
Vývoj reflexů jako základ bezpečí, emocí a chování
Seznámení s reflexy – vznik, vývoj, integrace a přechod reflexů
Ochranné reflexy
Polyvagální teorie
FPR (reflex strnutí)
Moro reflex (úleková reakce)
Strauss reflex
Úchopové reflexy
Reflexy rukou
Reflexy nohou
Sací a hledací reflex
Jak přetrvávající ochranné a úchopové reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat běžné situace doma i ve třídě.
Příklady z praxe
Prostor pro dotazy
část (4 výukové hodiny)
Vývoj reflexů jako základ hrubé a jemné motoriky
Základní princip fungování hlavového řízení těla
TLR (tonicko-labyrintový reflex)
ATŠR (asymetrický tonicko-šíjový reflex)
STŠR (symetrický tonicko-šíjový reflex)
Přechod k posturální stabilitě a rovnovážným reakcím
Jak neuro-motorická nezralost ovlivňuje motoriku, pozornost, orientaci a seberegulaci:
Potíže s držením těla, psaním, orientací na ploše
Oslabená koordinace oko-ruka
Únava, neklid, neschopnost udržet pozornost
Význam reflexní integrace pro rozvoj školní zralost
Jak přetrvávající šíjové reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat školní dovednosti.
Příklady z praxe
Prostor pro dotazy
Závazná objednávka na seminář
Po odeslání objednávky Vám přijde do 3 pracovních dní faktura.