EEG biofeedback a školní zralost

08.04.2020

Jedním z problémů, se kterým se v našem centru snažíme rodičům pomoct je zjistit, co vše se může skrývat za nezralostí nebo zdáním nezralosti jejich dítěte. Často se na nás jeden z rodičů obrací s tím, že se mu zdá dítě nezralé, ale okolí nebo druhý z partnerů má opačný názor. Nebo je dítě dle vyšetření z PPP nezralé, ale ve školce s tímto závěrem nesouhlasí. A teď "babo raď!" 

Jak v této problematice může pomoct EEG biofeedback?

Z dotazů vybíráme:

Marta: Dceři doporučili v PPP odklad, ale ve školce říkají, že to není potřeba, že jim se zdá dobrá. Dá se pomocí biofeedbacku zjistit něco víc?
Ano, vstupní diagnostika zahrnuje zjednodušenou verzi tzv. natočení EEG. Dítě po dobu přibližně 45 min. sedí, a provádí úkony dle pokynů proškoleného pracovníka. Pro děti to není nijak zatěžující a zvládají to dobře. Na základě výsledků se dá zjistit, do jaké míry se dítě umí koncentrovat a jakou má pozornost. Je ovšem pravdou, že dětem mozek stále dozrává a většího soustředění jsou schopni až později, zhruba po sedmém roce. EEG diagnostika, společně s pedagogickou diagnostikou, nám toho ale o dítěti poví mnohem víc, a můžeme lépe a cíleněji s dítětem dále pracovat.

Honza: Syn má odklad, ale i po půl roce je stále hravý a nemá o školu zájem. Dá se to pomocí biofeedbacku zlepšit?
Dobrý den, uděláme diagnostiku, tzn. natočíme EEG a spolu s pedagogickou diagnostikou zjistíme, jak na tom Váš syn je, a jak se dá dozrávání CNS pomoci. Určitě je lepší problémům předcházet, než čekat co se bude dít. Dle odborníků je vstup do školy pro dítě vždy jistou zátěží a řekněme i stresem, to nemá vyznít jako strašení, ale spíš můj osobní apel na to, že některé problémy prostě sami, jen čekáním na to, až dítě tzv. dozraje, nepřejdou. Je dobré pokusit se zjistit, v čem je problém.

Marie: Syn je v první třídě. První pololetí ještě jakž, takž šlo, ale ve druhém už paní učitelka na jeho nepozornost začíná stěžovat. Co s tím?
Dobrý den, v případě, že budete mít zájem, provedeme Vašemu synovi diagnostiku EEG. U dětí po sedmém roce se dá zjistit, zda je problémem špatná pozornost, přetrvávající primární reflexy, oslabené dílčí funkce potřebné k učení nebo třeba problém v rodině, který mozku brání tzv. dozrát. Na základě zjištění můžeme s dítětem společně pracovat.

Nebojte se na nás také obrátit, a ptejte se. Jsme tu pro Vás :):)

Vaše blogerka Zorka